Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1439

Over ons

Koen heeft zich in korte tijd opgeworpen als de art director van deze site en is hoofdverantwoordelijk voor de foto´s en de bijbehorende commentaren.

Robbert heeft met zijn verleden als freelance creatief en copywriter zichzelf opgeworpen als de auteur van dit blog.

Over onze reis

Ideeën die in de kroeg ontstaan zijn bijna altijd debiel, maar in sommige gevallen geniaal. Daar kunnen wij beiden over meepraten. Het idee van een gezamenlijke wereldreis is ook ooit in de kroeg ontstaan, maar lijkt toch echt bijzonder goed bedacht. Hoe lekker is het tenslotte om meer dan een half jaar niet te hoeven werken, de winter in Nederland over te slaan en af te reizen naar oorden waar het tijdens ons verblijf ruim 28 graden is en het bier nog geen euro kost. Heerlijk!

Toch is er vanaf het eerste idee ook scepsis. Wat bezielt jullie om naar landen af te reizen waar de voornaamste delicatesse cavia is. Wat bezielt jullie om duizenden euro’s uit te geven aan een reis waar je gemiddelde slaapplek een krakkemikkig bedje zonder lakens is van een tien-persoons kamer. En hoe denken jullie niet helemaal gek van elkaar te worden???

Gelukkig hebben we ons beiden nooit laten tegenhouden hierdoor en is het idee om samen op reis te gaan doorgezet tot het moment van vandaag. Slechts een paar uur verwijderd van het moment dat onze eerste vlucht ons van Brussel naar Madrid brengt. Via Madrid vliegen we nog dezelfde avond door naar Buenos Aires, waar we drie dagen verblijven om te acclimatiseren, de jetlag eruit te slapen en een klein eerste cervezaatje op dit mooie continent te nuttigen. Komend weekend vliegen we dan vanaf Buenos Aires door naar Ecuador waar wij de eerste twee weken ons de Spaanse taal gaan aanleren. Iets dat hard nodig zal zijn! Onze enige gezamenlijke vakanties in Spanje waren namelijk Salou en Blanes dus daar is het er nog nooit van gekomen en daarnaast spreken ze in de meeste landen ook geen Engels. Vanuit Ecuador reizen we dan nog verder naar achtereenvolgens Peru, Bolivia, Paraguay, Brazilië, Uruguay en Argentinië. Deze trip door Zuid-Amerika duurt vier maanden en eind februari vliegen we volgens de huidige planning dan door naar Nieuw-Zeeland (3 weken), Australië (5 weken), Hong Kong (weekje). Dat is echter alllemaal nog toekomstmuziek nu, aan thuiskomen willen we voorlopig nog niet denken.

Heb je nog vragen, tips, aanwijzingen, liefdesverklaringen of de ontzettende behoefte om ons iets aardigs mee te geven: drop het in de comments! Vergeet je ook niet aan te melden voor onze nieuwsbrief rechtsboven. Dan beloven wij dat de volgende post meer plaatjes bevat en minder lulkoek.

We hebben er zin an!

Bezochte landen

Wij hebben 33 landen (13%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Bolivia, Brazilië, Bulgarije, Canada, China, Cuba, Duitsland, Ecuador, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Italië, Luxemburg, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Peru, Portugal, Rusland, Spanje, Swaziland, Tanzania, Thailand, Turkije, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zwitserland.