Bobo´s in de bush

13 november 2010 - Quito, Ecuador

Hola guapos y guapas!

Como están? Zoals jullie kunnen zien hebben we ook de jungle weer overleefd en zijn de eerste Spaanse woorden er al ingestampt. Deel 1 van de Spaanse cursus was dan ook een groots succes!

Vorige week zondag zijn we in de avond vanuit Quito vertrokken voor een busrit van negen uur die ons vanuit de één na hoogste hoofdstad ter wereld naar de rand van de amazone bracht. In deze negen uur was 'slechts' 1 noodstop noodzakelijk.. De buschauffeur had een bochtje over het hoofd gezien bij een afgrond van 300 meter.. Foutje, moet kunnen.

Vanaf de doodse stad Coca zijn we vervolgens per boot naar onze 'school' gebracht, een schitterende locatie diep verscholen in de Ecuadoriaanse jungle. Toch frapant dat je in deze uithoek van de wereld dan toch als eerste twee Nederlanders ontmoet die hier een paar dagen aan het chillen waren. Het programma in de jungle was dagelijks 5 a 6 uur Spaanse priveles waarbij we met z´n 2'en onze enthousiaste docent Manual regelmatig horendol maakte met stomme vragen, flauwe grappen en sexistische opmerkingen. Gelukkig kon hij ons wel aan en heeft hij ons de basis van deze, voor ons, nieuwe taal aangeleerd. Het eerste 'tentamen' zit er zelfs al op en met een 7 en 8,4 mogen we toch dik tevreden zijn!
In de middag en avond hadden we dagelijks een excursie en dat was misschien nog wel indrukwekkender dan onze Spaanse vorderingen. We hebben met een stuk rauw vlees aan een houten hengeltje op piranhas gevist, in de nacht op krokodillen gejaagd, in een houten bootje zelf de honderden meters brede amazone overgepeddelt en in onze afritsbroeken door de jungle gebanjerd op zoek naar vogels, apen en insecten...

Afritsbroeken inderdaad! Eindelijk was het moment daar en mochten we beide onze nieuw aangeschafte modestatements aantrekken. Een ware uitvinding is het toch en ideaal voor de 38 graden en hoge luchtvochtigheid hier! Sowieso is de kleding die we hier hebben gedragen toch een tikkeltje anders dan we gewend waren. Fashion wordt iets relatiefs als je zo diep in de donkere jungle verscholen zit. Laarzen bij het ontbijt, met wandelschoenen in de hangmat, een dagje niet douchen, de 52 uurs boxershort, shirts die 3 dagen gedragen worden... Het hoorde er allemaal bij afgelopen week en ons hoorde je er niet eens over klagen!
In een week tijd zijn we dan ook van 'andermans natuurfoto's verneukende' bobo's in de bush veranderd in volleerde vogelspotters, insect inspecteurs en vlinderliefhebbers. Waar een weekje slapen tussen de tarantula's, voetballen tussen de apen en douchen onder het toeziend oog van een papagaai al niet goed voor is... Viva la selva!

Volgende week zitten we voor de tweede en laatste week van onze Spaanse taalcursus aan de Ecuadoriaanse kustplaats Puerto Lopez. Hier zullen we onder meer Isla de Plata bezoeken, ook wel het poor man's Galapagos genoemt. Eerst hebben we echter nog een stapweekendje in Quito voor de boeg. Dat worden dus weer "Dos cervezas por favor"!

De (gecencureerde) foto's van onze jungleavonturen en upates uit Quito en Buenos Aires staan logischer wijs onder het kopje foto's.

Hasta luego en tot volgende week!

1. Maart:
    14 november 2010
    OMG! Dacht dat jullie een grap maakte over die spinnen, maar zo te zien zaten ze echt IN jullie klamboe.....zou geen oog dicht doen!!
    Hoop dat t stappen leuk was, nog wat guapa's aan de haak geslagen?!
    Have fun schatjes!

XX
  2. Eveline:
    14 november 2010
    Wow man, klinkt vet gaaf. Al hebben jullie dus wel de intocht van Sinterklaas moeten missen, hebben jullie dat er wel voor over?? Disfruta!
  3. Irna:
    14 november 2010
    Kijk de verhalen klinken goed en wat zien jullie er lekker uit in die jungle outfitjes:)
    Fijn he die lieve beestjes in de natuur :P

Geniet ervan!!!

X
  4. DuQ:
    Koos en Koen!!

Geweldige verhalen daar vanuit d'n jungle!!
    Keep going!!

Gr. DuQ
  5. Kalle:
    14 november 2010
    Understatement dat did muy bien klinkt!

Wel opvallend dat de 'doodse stad' nou juist Coca heet. Je zou anders verwachten.

Have fun!!
  6. Jim:
    Beste Koen en Koos,

Bedankt voor jullie verblijf deze week in Burgers Zoo!

Veel plezier komende week in Madurodam

Mvg,

Bestuur
  7. dewittetochnie:
    15 november 2010
    Mooie reis Koen en Robbert. Maar ik lees er wel uit dat jullie de bitterballen wel een beetje missen

Geniet.

Tonny
  8. Leonard:
    15 november 2010
    Een 7 slechts voor je tentamen? Valt wel een beetje tegen Koos!
  9. Big brother Bart:
    15 november 2010
    Even to the point: hebben jullie nou al geneukt of niet? Is ook wel irritant natuurlijk, met al die nieuwsgierige gekko's in je klamboe erbij. Wees lief voor elkaar, graag meer Latijnse chica's op de foto :-)
  10. Juul:
    Heej Koen en Koos!!
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!
    Leuke verhalen en foto's. En zo te lezen erg lekker weer!! Ruilen? Veel plezier daar!!
    x Juul
  11. dewittetochnie:
    16 november 2010
    Hoi Bart,

Ze hebben elkaar toch.

En die Chico's is helemaal nikt voor jou. Wat is dat eigenlijk.

Groet

Tonny