Rumble to the Jungle

7 november 2010

Nog geen 5 dagen na vertrek hebben we er alweer 6 landen opzitten en dus begint de eerste reisvermoeidheid wel op te spelen hier. Alhoewel dit ook te maken kan hebben met het levendige uitgaans- en hostelleven in Buenos Aires. De drie dagen in deze Argentijnse hoofdstad hebben dan ook grote indruk gemaakt op ons. Met name de fietstocht die ons in 4 uur tijd dwars door de stad en langs alle hotspots van de stad leidde was een mooie ervaring. Zo kwamen er bijvoorbeeld achter dat aan de rand van Buenos Aires een gigantisch natuurreservaat zit en weten we dat de Boca Juniors in het geel/blauw speelt naar aanleiding van een Zweeds vrachtschip.

Ook met het hostelleven is het uiteindelijk goed gekomen. Ondanks dat we de eerste dag nog het liefst iedereen om ons heen wilden wegtoveren, hebben we deze citytrip afgesloten met een gezellig etentje in een 11-koppig gezelschap van onder meer een Noorse, een Duitse, een Israelier, een paar Australiers en een Amerikaan. En dat was niet alleen vanwege het gezelschap een bijzondere ervaring... Dat Argentinie het land van de steaks was, dat wisten we al wel maar het bordvullende exemplaar dat Koen geserveert kreeg ging alle perken te buiten en was ongeveer even groot als 5 Hollandse plakken. De term "daar kan je een weeshuis mee voeden" was hier ook zeker op zijn plaats!

Buenos Aires ligt inmiddels achter ons en dit bericht wordt vanuit een internetcafeetje in de Ecuadoriaanse hoofdstad Quito geschreven. Quito is onze eendaagse stop op weg naar de jungle waar morgen (maandagochtend) de taalcursus gaat beginnen. Zo ver is het echter nog niet, want ons staat eerst nog een nachtelijke bustocht van 10 uur te wachten op weg naar de bloedhete jungle waar schone onderbroeken niet meer in het basispakket zullen zitten. Toch zien we na de vliegreis van Buenos Aires via Lima naar Quito ineens een stuk minder tegen deze busreis op. De vluchten waren namelijk alles behalve rustig en in het noodweer waar we boven Chili in belanden hebben we toch menigmaal even angstvallig naar buiten gekeken.

Vanaf morgen zal de berichten toestroom even een halt toe worden geroepen want naast het feit dat we `s avonds geen stroom hebben in ons hutje (met hangmat, dat dan weer wel!), staat ons ook een overvol programma te wachten. Het ontbijt wordt dagelijks om 6:30 geserveerd en van 8:00 tot 12:00 zitten we vier uur aaneengesloten in de schoolbanken. De overige vrije momenten zijn gevuld met excursies waarvan de eerste een nachtelijke kayaktocht op zoek naar krokodillen en andere jungledieren zal zijn. Volgende week zaterdag zijn we weer terug in Quito, waar we op zondag dan weer vertrekken voor onze tweede week van de Spaanse taalcursus. Deze zal worden gevolgd aan de zo mooi omschreven "Sunny Coast".

Voor iedereen die benieuwd is naar onze jungleverhalen: Tot volgende week!

1. Yvonne (mini):
    7 november 2010
    Kijk, dat klinkt alweer een stuk positiever:)
    Inmiddels in Equador en nog levend;)! Dat gaat dus helemaal goed komen! Veel plezier in de jungle! maak maar is een paar mooie foto's!
  2. Tonneke:
    8 november 2010
    Blijven ademen tante carla..
    (ik hoor haar vanaf hier al hyperventileren door de verhalen over slechte vluchten en krokodillentochten)
  3. Dineke:
    8 november 2010
    Als jullie in dit tempo doorreizen ben je over een week wel klaar. Tijd dus voor een pas op de paats en een weekje 'relaxen' in de jungle. En je weet het he, krokodillen in noodgevallen in de ogen raken ;)
  4. Eddy:
    8 november 2010
    Jongens! Lekker bezig hoor! Als je dan toch een krokodollentocht gaat maken dan moet je het ook meteen goed doen! Neem er eentje mee en Fed-Ex hem naar Nederland dan! Ik zal er zorg voor dragen dat hij op een goede en leuke plaats wordt uitgezet!
  5. Stefke:
    9 november 2010
    Wat kunnen jullie toch leuk schrijven zeg! Zit steeds te genieten als ik een stukje lees!

disfrutar de! (=Geniet ervan!)
  6. Maudjuh:
    9 november 2010
    Koentje, bij deze je eerste liefdes verklaring!
    Ik slaap sinds dat je weg bent al in jou mooie geruite, ongewassen, naar jou ruikende overhemd. Maar die mis jij toch niet met die tropische temperature he?!
  7. Ecker:
    En toen....?! X
  8. Tonneke:
    9 november 2010
    Maud wil mijn vent afpakken?! ;)
  9. Daan:
    12 november 2010
    vet om te lezen gasten! Veel plezier nog!!
  10. Anne:
    12 november 2010
    A pesar de que acaba de salir a hacer un viaje por el mundo .... He leído que la fiesta es empezar, una buena noticia! disfrutar de ella!

(Voor over een paar weken als jullie alleen nog maar in het Spaans kunnen communiceren....)

问候!!
    (oke, en een klein beetje chinees erbij...just in case)
  11. Jim:
    13 november 2010
    Vet om te lezen boys, zeker het eerste stukje met de ellende!

Ik ben benieuwd naar de volgende story!

Adiossos!